• BUY NOW, PAY LATER - ATOME, 3 interest-free instalments. Free Shipping for orders above RM80 in West Malaysia. Get extra 3% Off Subscribe Now
icon-search
icon-search

8 Perkara Yang Mengenai Bagasi Keras National Geographic

8 Perkara Yang Mengenai Bagasi Keras National Geographic

Pengenalan

Pernahkah anda menyedari bahawa anda telah membuat pilihan bagasi yang salah apabila anda hendak memulakan perjalanan? Pernahkah anda tertanya-tanya bagaimana untuk memilih bagasi yang sesuai dengan keperluan anda? Ini menjadi lebih penting apabila anda membeli secara Internet supaya anda dapat mengelak daripada pertukaran atau pengembalian.

Bagasi keras semakin popular daripada beg kes lembut. Beg kes keras umumnya memberikan perlindungan yang lebih baik terhadap impak yang kuat. National Geographic menawarkan anda dengan pelbagai jenis bagasi keras.

Anda akan dapat membuat pilihan yang tepat dengan mengetahui 8 perkara mengenai bagasi keras National Geographic. 

1. Tahan Lasak

Adakah bagasi keras National Geographic tahan lasak? Ini akan menjadi soalan pertama yang anda akan tanya. Apakah kriteria kriterianya?

Bahan pembinaan

Beg Bagasi Keras National GeographicBahan pembinaan bagasi keras National Geographic kami adalah sama ada ABS atau PC-ABS. Kedua-dua ABS dan PC adalah termoplastik yang tahan lasak.

ABS adalah bentuk pendek untuk acrylonitril-butadiena-stirena. ABS lebih ringan daripada PC, tetapi kurang tahan daripada PC. Bagasi ABS adalah bagasi kes keras yang paling ringan. Beg ABS lebih murah namun masih boleh menentang impak yang tinggi. Koleksi National Geographic Track, Aerodrome, Abroad dan Arete adalah bagasi ABS.

PC adalah bentuk ringkas untuk Polikarbonat. PC sangat berdaya tahan untuk pengendalian kasar dan impak tetapi lebih berat daripada ABS. Apabila mendapat impak, PC akan menyerap impak dan flexes kembali ke bentuk asalnya.

Bahan gabungan PC-ABS menjadi sangat berdaya tahan namun ringan. Beg PC-ABS lebih tahan lama dan tahan kesan daripada bagasi ABS. Tetapi, bagasi PC-ABS lebih mahal dan lebih berat daripada bagasi ABS. Transit, Canyon, Adventure of Life, Nature of Love, dan Heritage  adalah bagasi PC-ABS.

Roda

Roda Beg Bagasi National GeographicBagasi keras National Geographic kami datang dengan 4 unit 360 darjah roda pemutar. Semua roda adalah roda daya tarikan senyap. Ini adalah roda plastik kelas tinggi dengan getah ada pada lapisan luar. Roda akan menggulung secara senyap di atas lantai licin.

Roda ini direka untuk digunakan pada permukaan licin di lapangan terbang, pusat membeli-belah, atau lorong kabin penerbangan. Mereka tidak direka untuk digunakan di jalan raya, jalan-jalan bandar, atau permukaan yang keras atau bergelora. Mereka tahan lama jika ia digunakan dengan betul.

Roda Bagasi SkruKalau roda nak tahan lama, mereka perlu dipasang pada pangkalan bagasi dengan skru, bukan rivet. Skru bukan hanya memegang kuat, roda juga boleh digantikan jika perlu. Inilah yang akan anda lihat dalam bagasi kes keras National Geographic kami.

Pemegang troli

Pemagang Troli Bagasi National GeographicPemegang troli yang kuat adalah penting untuk menentukan bagaimana tahan lama sebuah bagasi. Pemegang troli yang kukuh dan tegas akan membantu anda untuk menarik koper anda dengan mudah.

Pemegang Troli Aluminium Bagasi National GeographicPemegang troli yang boleh ditarik balik dari bagasi keras National Geographic kami diperbuat daripada aluminium. Aluminium adalah kuat, tahan lama dan tahan karat.

Pemegang troli aluminium yang boleh ditarik balik adalah dipasangkan dengan baik dalam bagasi dengan skru. Ia dibinakan untuk menyokong berat bagasi apabila anda menarik beg itu.

Zip

Zip Bagasi National GeographicZip yang dipasangkan atas bagasi keras National Geographic ialah "2 ways closed end coil zipper". Gegelung zip ini terbuka pada hujung yang berlawanan, walaupun salah satu zip pasangan itu pecah, anda masih boleh menggunakan bagasi anda.

Zip ini juga mempunyai kuasa penyembuhan diri. Sekiranya berpintal, ia dengan mudahnya mengekalkan bentuk asalnya selepas bergerak ke belakang dan kehadapan.

Semakin besar zip, semakin tahan lama. Zip yang digunakan di bagasi keras National Geographic itu amat besar dan ada penarik zip logam yang kuat.

Zip yang digunakan dalam bagasi National Geographic Canyon and Track adalah zip dengan lapisan berganda yang hampir mustahil untuk dipecahkan. Ini menjadikan Canyon and Track bagasi National Geographic yang paling selamat.

2. Kesenangan Beroda

Bagaimana senang beroda untuk Bagasi Keras National Geographic? Ia mempunyai 4 roda pemutar. Mereka sangat senang beroda pada permukaan rata dan halus.

Roda pemutar itu membolehkan anda menggerakkan bagasi ke mana-mana arahan. Anda boleh tarik, tolak dan putar bagasi anda ke mana-mana arahan (360 darjah giliran). Anda boleh mengawal bagasi dengan kurang usaha. Anda juga boleh mengurangkan tekanan pada lengan anda dengan menggunakan beg roda pemutar itu.

Tengoklah Bagasi Kebangsaan Geografi Luar Negara dalam tindakan berputar:

Beroda Bagasi National Geographic

Beg yang beroda pemutar berpasangan memberikan lebih banyak kawalan kepada anda daripada beg roda pemutar tunggal.

4 x Roda Pemutar Berpasangan4 x Roda Pemutar Tunggal
Transit, Abroad, Aerodrome,Adventure of Life, Egypt, Canyon, Track Arete, Nature of Love, Wonders of the World

3. Saiz

Saiz memang penting bila memilih bagasi. Had yang disyorkan oleh IATA untuk bagasi kabin adalah 35 cm (Lebar) x 20 cm (Dalam) x 55 cm (Tinggi) x atau 13.78 in (Lebar) x 7.87 in (Dalam) x 21.65 in (Tinggi). Had bagi bagasi yang daftar masuk ialah 158 cm (62.2 inci) dengan panjang + Lebar + Kedalaman. Tetapi tidak semua syarikat penerbangan mengikut had yang disarankan, anda perlu menyemak had bagasi bagi setiap syarikat penerbangan.

Saiz Bagasi National GeographicBeg Bagasi National Geographic ada 3 saiz. Beg saiz kecil ialah 49 linear cm atau 19 kabin inci kabin linear. Saiz beg sederhana ialah 60 linear cm atau 24 inci linear di dalam bagasi. Beg saiz besar ialah 71 linear cm atau 28 inci linear di dalam bagasi.

Saiz kecil atau saiz kabin adalah paling sesuai untuk perjalanan singkat 3-hari anda. Saiz sederhana bagasi adalah paling sesuai untuk perjalanan sepanjang minggu anda. Saiz besar bagasi adalah paling sesuai untuk perjalanan sehingga 2 minggu atau bagi mereka yang berhijrah atau belajar di luar negara.

Dimensi penuh (termasuk roda) bagasi keras National Geographic kami ada disenaraikan di bawah:


Canyon / Track 
Abroad / Arete / AerodromeTransitAdventure of Life/ HeritageNature of Love
Kecil
(L x D x T)
36 X 22 x 54 cm (Canyon)
36 x 20.5 x 54 cm (Track)
35 X 20 x 54 cm34  X 22 x 55 cm*38 X 21 x 53 cm35 x 20 x 54 cm
Sederhana
(L x D x T)
43 X 27 x 65 cm
46 X 27 x 67 cm42 X 28.5 x 66 cm47 X 27 x 69 cm47 x 27 x 69 cm
Besar
(L x D x T)
47 X 32 x 75 cm
50 X 30 x 76 cm48 X 32 x 76 cm55  X 29 x 80 cm52 x 29  x 78 cm

*Dimensi untuk Transit Cabin Luggage with Laptop Compartment ialah 38 (W) x 20 (D) x 55 (H) cm.

4. Berat

Berat juga penting dalam pemilihan bagasi. Kebanyakan syarikat penerbangan, terutamanya syarikat penerbangan tambang murah, telah meletakkan had ketat pada berat bagasi. Had berat untuk Air Asia pada bagasi kabin adalah 7 kg. Had berat untuk bagasi daftar masuk untuk kelas ekonomi Malaysia Airline ialah 20 kg.

Kalau beg lebih ringan bermakna lebih banyak ruang untuk menyimpan barangan peribadi anda. Kebanyakan beg kes keras National Geographic adalah ringan. Mereka dibuat dari ABS atau PC-ABS.

Di bawah adalah perbandingan berat untuk bagasi keras National Geographic kami:


Canyon 
Track
Abroad / AerodromeAreteTransitAdventure of Life / HeritageNature of Love
Kecil2.95 kg
3.15 kg
2.64 kg2.8 kg3.1 kg3.1 kg2.8 kg
Sederhana4.0 kg
3.95 kg
3.84 kg3.7 kg4.2 kg4.0 kg3.9 kg
Besar4.8 kg
4.8 kg
4.44 kg
5.0 kg4.9 kg4.8 kg

Bagasi National Geographic Canyon5.  Pengembangan

Sebuah bagasi yang boleh diperluaskan menjadikan pembungkusan perjalanan anda lebih fleksibel. Anda mungkin memerlukan sedikit ruang tambahan di bagasi anda selepas belanja impuls anda semasa perjalanan anda.

Kebanyakan bagasi kes keras tidak boleh diperluaskan. Tetapi, bagasi National Geographic Aerodrome, Canyon. dan Track  kami boleh dikembangkan sepenuhnya untuk semua saiznya. Bagasi National Geographic Transit pun boleh diperluaskan untuk bagasi saiz sederhana dan besarnya.

6. Kunci TSA

Kunci TSA adalah penting jika anda melakukan perjalanan ke Amerika Syarikat. Pentadbiran Keselamatan Pengangkutan (TSA) perlu menyemak semua bagasi. Pengembara ke Amerika Syarikat perlu mengunci bagasi mereka dengan kunci TSA yang diluluskan. Pegawai TSA kemudiannya boleh membuka dan memulihkan bagasi dengan kunci induk. Bagasi tanpa kunci TSA yang diluluskan akan dibuka secara paksa.

Semua bagasi kes keras National Geographic kami dilengkapi dengan kunci gabungan TSA. Kebanyakan bagasi keras National Geographic kami menggunakan kunci TSA002. Transit, Canyon, dan Track menggunakan kunci TSA tertutup.

Anda boleh dengan mudah menetapkan dan menetapkan semula kunci gabungan TSA ini. Cuma ikut langkah berikut:

How to set TSA002 lock

7. Ikonik & Bercorak

Bagasi keras National Geographic kami adalah ikonik. Anda akan menemui Logo National Geographic Yellow yang terkenal bukan sahaja di hadapan bagasi. Tetapi logo dan label juga terdapat pada pemegang bawa, pemegang troli, penarik zip, roda, dan lapisan dalaman.

National Geographic Labels

Beg bagasi bercorak adalah unik. Anda tidak akan menggabungkan beg bagasi anda di lapangan terbang. Di bawah adalah koleksi bagasi kes National Geographic yang bercorak:

Bagasi Adventure of LIfe

Bagasi Nature of Love










Bagasi Citizens of the SeasBagasi HeritageBagasi Egypt

8. Waranti & Pembaikan

Semua bagasi National Geographic kami dilengkapi dengan jaminan 1 tahun terhadap kecacatan perkilangan. Waranti tidak meliputi haus dan permakaian, dan atau kerosakan yang disebabkan oleh penyalahgunaan. Anda boleh menuntut jaminan dengan melawat mana-mana cawangan runcit kami di Malaysia dengan bukti pembelian anda. Anda juga boleh menghantar balik kepada kami produk yang dibatalkan dengan bukti pembelian anda.

Alat Ganti untuk Bagasi National GeographicPusat Perkhidmatan Servis National Geographic dibentukan oleh pusat pembaikan profesional kami. Ia mempunyai semua alat ganti dan kepakaran yang sedia untuk melayani anda. Pusat perkhidmatan boleh membaiki bagasi National Geographic dalam tempoh yang singkat.

Walaupun bagasi anda tidak mempunyai perlindungan jaminan, pusat servis boleh membaiki barang anda pada harga yang berpatutan.

Kesimpulan

8 perkara yang anda perlukan tahu tentang bagasi keras National Geographic adalah (1) ketahanan, (2) kesenangan beroda (3) saiz, (4) berat, (5) pengembangan, (6) kunci TSA, (7) ikonik dan bercorak (8) jaminan & pembaikan.

National Geographic menawarkan pelbagai jenis bagasi kes keras. Mereka tahan lasak, beroda dengan senang, ringan, dengan saiz yang betul, boleh dikembangkan, sekali dengan kunci TSA, ikonik atau bercorak, dan dengan jaminan dan sokongan.

Paling penting, bagasi keras National Geographic adalah pada harga yang berpatutan. Datang dan semak bagasi tahan lasak dan berjenama ini di kedai online kami.

Beli Sekarang di kedai online National Geographic

Mengenai Pengarang

Paul Yoh adalah eksekutif pemasaran untuk Travis Hegel Sdn Bhd.



Older post Newer post

Your cart is currently empty.
Continue shopping